EL FESTIVAL DE LA PORTA FERRADA GENERA UN IMPACTE ECONÒMIC DE MÉS DE 12 MILIONS D´EUROS

S’estima que el retorn que rep la ciutat és de 19,5 euros per cada euro públic invertit per l’Ajuntament.

11/12/2018
EL FESTIVAL DE LA PORTA FERRADA GENERA UN IMPACTE ECONÒMIC DE MÉS DE 12 MILIONS D´EUROS

El Festival de Porta Ferrada va tancar la 56a edició amb un rècord de 41.000 espectadors i va deixar un impacte econòmic de més de 12 milions d’euros, segons un estudi elaborat per la consultora GAPS.

D’aquest impacte global, més de 7,5 milions fan referència la despesa directa dels espectadors. Així, la mitjana de despesa dels espectadors del Festival és de 187 €, entrades incloses, per sobre de la mitjana europea.

Retorn de 19,5 euros per cada euro que inverteix l’Ajuntament.

S’estima que el retorn que rep la ciutat és de 19,5 euros per cada euro públic invertit per l’Ajuntament. Els sectors que més es beneficien del Festival són el sector hoteler i d’hostaleria de Sant Feliu de Guíxols i les immediacions.

Segons la consultora Gaps, que ha fet un estudi sobre un univers de més de 2500 enquestes a assistents del certamen, el Festival representa la motivació principal per a què 31.000 persones visitin cada any Sant Feliu de Guíxols i uns 12.100 van dormir una mitjana de 3 nits en hotels i apartaments turístics de la zona. També és un esdeveniment que mobilitza els residents del municipi perquè més de 7.000 entrades han estat adquirides per residents o persones amb segona residència a St. Feliu i 3.400 són directament del municipi. Sant Feliu, doncs, és capaç de concentrar 1,5 vegades la seva població durant els mesos d’estiu gràcies a l’aportació del Festival.

L’estudi també permet identificar el tipus de públic dels espectadors i la seva satisfacció amb el Festival. Porta Ferrada fidelitza el seu públic perquè la mitjana d’assistència és de dues o més edicions, van a més d’un concert i hi assisteixen en grups de 2 o 3 persones. L’espectador té una mitjana de 42 anys i prové majoritàriament de Barcelona ciutat i dels municipis de la província i es desplaça uns 200 km amb cotxe, entre anada i tornada, per assistir al Festival.

Un públic promotor i satisfet amb el Festival.

El públic fa, una vegada més, una molt bona valoració dels concerts (8,8 sobre 10), així com de la programació del Festival i de la organització (entre 70%-80% valoren com a notable o excel·lent). El Village, la novetat renovada d’enguany per oferir un espai gastronòmic de qualitat i de trobada abans i després dels espectacles, va ser utilitzat per un de cada tres espectadors amb valoracions molt bones.

El Festival gestionat per l´Ajuntament de Sant Feliu de Guíxols i l´empresa TheProject segueix la seva línia ascendent i el seu creixement continuat amb un públic fidel que exerceix de promotor de la marca i de la oferta del Festival.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------

Lliurat l´import obtingut en les aportacions solidàries del Festival de la Porta Ferrada.

L´alcalde de Sant Feliu de Guíxols, Carles Motas, i el director de l´empresa TheProject, Iñaki Martí, responsables del Festival de la Porta Ferrada, han fet lliurament de l´import obtingut en les aportacions solidàries del certamen en l´edició 2018. S´han pogut realitzar dos pagaments de 2.430 euros a les entitats Afatram i Castell, que donen cobertura i suport a col.lectius de disminuïts psíquics. Aquests imports surten de diferents aportacions, entre elles de la supressió de les invitacions gratuïtes al Festival, que el govern municipal va convertir de pagament, per tal que els diners recaptats anessin a finalitats socials. També surten d´una part de beneficis de merxandatge de grups i artistes del festival, que es donen a les esmentades finalitats. Els artistes que han col.laborat en aquesta edició han estat: Jack Johnson, Maceo Parker, Pablo Alboran, Rozalen i el Kanka.

 



Este sitio web utiliza cookies propias y de terceros para mantener la sesión, ofrecer una mejor experiencia, obtener datos estadísticos de navegación de los usuarios y mostrarte publicidad personalizada en base a un perfil elaborado a partir de tus hábitos de navegación. Para más información consulta la Política cookies.

Puedes aceptar todas las cookies pulsando el botón “Aceptar y continuar” o configurarlas o rechazar su uso pulsando el botón “Configurar”.